Fri frakt om du anmäler dig

Leveranstider inför Jul 2017

Sista minuten - Onsdagen den 20:e december   Leverans - Söder om Sundsvall

Beställ senast onsdag klockan 14.00 (Orter med normalt 1 dags leverans) 

Vi gör alltid vårt bästa för att hålla leveranstiden så kort som möjligt.
Väder eller andra oförutsedda händelser som kan orsaka förseningar hos DHL eller Posten rår vi inte över.

Du som är ute i sista minuten och beställer före kl 14.00 på onsdag och bor på fastlandet och söder om Sundsvall bör ha din leverans på torsdag innan julafton.
Detta är dock inget vi garanterar utan vi rekommenderar en viss säkerhetsmarginal. 
Samma villkor gäller för små paket ( upp till 2 kg) till mindre orter och norr om Sundsvall. (Större paket se nedan)

OBS! Vissa udda orter tar någon eller några dagar extra. Här finns DHL:s tidtabell. Kontakta kundtjänst för mer information om du är osäker.

Sista minuten - Tisdag den 19:e december  Leverans - Norr om Sundsvall samt mindre orter

 Beställ senast tisdag den 19:e december klockan 14.00
 Normal leveranstid: 2 arbetsdagar

Normalt sett ska du ha en leverans till DHL Service Point  på 2 arbetsdagar. Det innebär att du ska kunna beställa så sent som tisdagen den 20:e december innan klockan 14.00 för att få ordern innan jul. 

PRESENTKORT KAN BESTÄLLAS ONLINE FÖR LEVERANS SAMMA DAG: SKICKAS VIA MEJL!

Viktiga datum

Alla ordrar skickas spårbart med DHL Service Point eller med Posten för din säkerhet.
Här kan du läsa om DHLs tidtabell till ditt postnummer Ange postnr 633 49 som avsändare.
Här kan du läsa om Postens leveranstid till ditt postnummer Ange postnr 633 49 som avsändare.

Måndag 18:e Beställ senast om du bor  norr om Boden *

Tisdag 19:e

Beställ senast om du bor i norr om Sundsvall *

Onsdag 20:e

Beställ om du är ute i sista minuten och bor på en ort som normalt har en dags leverans med Posten. Mindre varor som bestick, kvarnar, knivar etc som finns i lager. Leverans med Posten.

Torsdag

21:e

Kris, vissa varor som kan skickas med Posten kan du beställa denna dag. Kontakta oss på telefon innan för mer info.

Här är några tips för att få din order i tid:

 

  • Ange ett fungerande mobilnummer när du lägger din order, kontrollera gärna en extra gång att du har skrivit in rätt
    e-post adress och mobilnummer.
  • Se till att du får spårningsinformation och kollinummer när du lagt din order. Detta ska komma i samband med mailet från oss där vi informerar om att vi har skickat din order från vårt lager. Många kunder missar att fylla i rätt mobilnummer eller e-postadress.

  • Följ ditt paket dagligen så att det ser ut att komma i tid (jämför med en normal leverans).

  • Verkar det som att ditt paket fastnat någonstans eller att det kommer knapphändig eller ingen spårningsinformation från Posten/DHL? - Kontakta oss direkt!

  • Har du inte fått någon avi trots att ditt paket borde vara framme hos dig redan?  Kontakta oss eller kontrollera din spårningsinformation och se om det står där att försändelsen är framme alternativt att Posten har aviserat den.

  • Står det på Posten.se att det redan är framme men du inte har fått någon avi? - Skriv ut spårningsinformationen från Postens hemsida och använd denna för att hämta ut ditt paket.

* Till visa mindre orter har DHL inte dagliga turer. Kontakta kundtjänst så kan vi hjälpa till med en lösning.